PIERWSZA KOLKA

14:18:00 alinadobrawa 17 Comments

I stało się, dopadła moje dzieciątko. Tak się jej obawiałam. Zastanawiałam się, czy rozpoznam, że to ona, czy będę umiała pomóc Lili. Na całe szczęście, kolka wystąpiła tylko raz, mam nadzieję, że pierwszy i ostatni.
Było ciężko, ale z opowiadań innych mam wiem, że mogło być o wiele gorzej. Wszystko wydarzyło się kilka dni temu. Kolka wystąpiła u Liluni późnym wieczorem. Na krótko przed porą kąpania. Cały dzień był taki jak wszystkie poprzednie. Lilka był bardzo spokojna i nagle wieczorem, momentalnie z chwili na chwilę zaczęła mocno płakać. Płacz z czasem przerodził się we wrzeszczenie i krzyczenie. Miałam wrażenie, że za chwile zedrze sobie gardło.
Nie pomagało nic. Butelka, smoczek, noszenie, bujanie, czy karuzela. Próbowaliśmy też ciepłych okładów na brzuszek, ale i to nie pomogło.
Lilka płakała i krzyczała bez przerwy. Po ponad godzinie, ciągłego płaczu i naszych przeróżnych prób pomocy przypomniał mi się polecany sposób z suszarką do włosów. Kiedyś przypadkiem znalazłam ankietę, w której pytano rodziców o najlepszy sposób na uspokojenie niemowlęcia i na pierwszym miejscu była właśnie włączona suszarka do włosów. Pomogło, choć nie do końca jestem pewna, czy to zasługa jedynie suszarki. W tym samym momencie M. wziął Lili na ręce i stał z nią przy oknie, a dodatkowo była już bardzo zmęczona.
Skończyło się tak, że zasnęła na rękach przy szumie suszarki. Jeśli kolka przytrafi się też Waszym dzieciom to polecam wypróbować tą metodę, bo w jakim stopniu na pewno uspokaja dzidziusia.

Lili pospała kilka godzin i po przebudzeniu było już dobrze. Mam nadzieję, że nie będziemy musieli więcej przez to przechodzić.

17 komentarzy:

  1. Mam nadzieję że to pierwszy i ostatni raz

    OdpowiedzUsuń
  2. hahaha u nas suszarka leży od 2 tyg. przy łóżku:)
    korzystamy nie raz:))) działa cuda. Kiedy sam szum przestaje działać, ciepły strumień powietrza na nóżki i brzuszek usypia Kevina w ciągu minuty:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście cudowna rzecz :)
      Żałuję, że sięgnęłam po nią tak późno.

      Usuń
  3. Ja robię profilaktycznie masaże antykolkowe, zawsze jakieś pierdziochy pójdą. Jak mala miała raz okrutną kolkę, to wsunęłam na chwilę czopka glicerynowego, od razu poszła kupka i jeszcze pierdziochy seriami po kupce. Zrobiło się lepiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapamiętam, ale mam nadzieję, że nie będę musiała korzystać.
      Pozdrawiam cieplutko :***

      Usuń
  4. U nas pomagało przyciąganie do brzuszka kolanek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz mi przypomniałaś, że też tak robiliśmy :)
      Zapomniałam o tym zupełnie...
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  5. ojej współczuję :(
    ja małej codziennie do 3mc (od jakiegoś 2tyg.) podawałam espumisan, kolki nas ominęły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na drugi dzień od razu kupiliśmy te same kropelki :)
      Niech sobie stoją w razie gdyby coś zaczęło się dziać.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  6. ojej współczuję :(
    ja małej codziennie do 3mc (od jakiegoś 2tyg.) podawałam espumisan, kolki nas ominęły.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta, tak, suszarka jakaś magiczna jest ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. parę razy korzystaliśmy z suszarki - pomagało :) do dziś córka reaguje jak zahipnotyzowana gdy suszę włosy :) trzymam kciuki, żeby kolki nie powróciły!

    OdpowiedzUsuń
  9. Będę musiała sobie wbić do głowy pomysł z suszarką. Pewnie się przyda. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapamiętaj :)
      Na pewno nie zaszkodzi, ale mam nadzieję, że nie będzie Ci potrzebna.
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  10. oby pierwsza i ostatnia.
    mam nadzieje że moje dziecko tego uniknie.

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDY POZOSTAWIONY KOMENTARZ