22 MIESIĄC Z ŻYCIA LILI

11:00:00 alinadobrawa 28 Comments

STATYSTYKA:
  Waga - 12,7 kg
  Wzrost - 87 cm
  Rozmiar ubrań - 86 i 92
  Rozmiar pieluch - 5
  Mleko - Bebilon 3
  Porcje mleka - 250 ml / 1 porcja
  Zęby - 16
OSIĄGNIĘCIA:
  Piję z kubka.
  Zaczyna powtarzać słowa.

Były niekapki, kubki 360 stopni, czy ze słomką. Przerabialiśmy, testowaliśmy i w końcu przyszła pora na zwykły, mały kubeczek. Nie od razu było dobrze, ale po kilku dniach wprawy, nie rozlała się nawet kropla.

Nie zawsze, ale zdarza się, że kiedy poprosimy Lilę, żeby powtórzyła po nas konkretne słowo, zrobi to. Jednak musi być łatwe w wymowie.

W ciągu dnia nie zaszły u nas żadne zmiany, oprócz drzemki. Lilia śpi już tylko raz dziennie, za to lubi pospać dłużej, czasem nawet ponad 3 godziny.

mijającym miesiącu, Lilka z niewiadomego powodu odrzuciła poranną butelkę z mlekiem. Nawet nie próbowała pić, robiłam kilka podejść, ale w końcu zrezygnowałam i zamiast tego daje jej kaszkę na mleku. Co do mleczka wieczornego to wypija je z apetytem, ale też zaszła mała zmiana. Całkowicie zrezygnowaliśmy z butelek ze smoczkiem, mleko robię teraz tylko w niekapku.

Nadal mamy etap przytulania i ciągłego bycia przy mamie, choć ostatnio Lila zaczyna wychodzić na spacery z kimś innym niż ja i nawet możemy się pożegnać. Wcześniej był płacz kiedy miałyśmy się rozstać. Same spacery coraz częściej odbywają się na własnych nóżkach. Wózka używamy coraz rzadziej.

W marcu odbyło się też Lili szczepienie. Powinno być załatwione już w listopadzie, ale był to czas ciągłych chorób Lili, potem znowu w przychodni były odwołane szczepienia. W końcu jednak się udało i teraz mamy spokój na kilka lat.

LILIA W DWUDZIESTYM DRUGIM MIESIĄCU ŻYCIA


POPRZEDNIE MIESIĄCE
1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12
13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20 / 21

28 komentarzy:

  1. Wspaniale jest patrzeć jak dziecko się rozwija :) Mój synek właśnie dzisiaj skończył 4,5 miesiąca, muszę mu już kupować ubranka na 80 i 86, zależy od rozmiarówki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie się rozwija. Fajnie, że nauczyła się już pić z kubeczka. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. My już dawno po szczepieniach :) na szczęście bo były to dni krzyku i wrzasku:)
    Mój synek pije dwa razy mleko w nocy:) a pije tylko ze zwykłego kubeczka;) najbardziej herbatkę:)
    z butelki tylko wodę:)
    Waży 15 kilo i uwielbia jeść zupki wszelkiego rodzaju :)
    Pozdarwiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas też było ciężko na szczepieniu :/, już nie tak łatwo utrzymać dziecko bez ruchu.
      Buziaki dla Was :*

      Usuń
  4. Rany, ale ta panienka już duża ! Zaraz dwa latka. No czas leci niesłychanie szybko przy tych naszych pociechach. Ani się nie obejrzymy, a do szkoły pójdą i zaczną się wywiadówki, pierwsze randki ! tfu tfu ! Cieszmy się ich dzieciństwem póki możemy ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super że już umie pić z kubeczka:) To i tak długo miała dwie drzemki, u nas dwóch drzemek Wiki zrezygnowała jak miała 11 miesięcy, na szczęście jedna drzemka utrzymuje się jeszcze z łatwością. Miałyśmy też takie etapy z porannym mlekiem że nie chciała pić, próbowałam codziennie i już miałam zrezygnować a okazało się że znowu chce:) kilka razy już tak się powtarzało:) Z niekapkiem też będizemy musiały wypróbować.
    Pięknie Lilka rośnie, coraz bardziej jest podobna do Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to poranne mleczko zastąpiłam kaszką na mleku, więc w zasadzie na jedno wychodzi :)
      Dobrze, że wieczorem chętnie piję :)
      Buziaki dla Was :*

      Usuń
  6. Kochana powiedz mi szczerze jaki niekapek czy bidon polecasz??? Musze oduczyc Synka od picia z butelki bo mamy problemy ze zgryzem ale ciezko nam idzie :( POMOZ!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tej pory miałam kubek 360 stopni z Aventa i był do niczego, mieliśmy też kubek ze słomką, ale i ten nie zdał, bo Lili wpuszczała napój do środka. Najlepiej sprawdził się u nas kubek niekapek z Aventa. Tani nie jest, ale jak dla mnie warto.
      Na pewno zrobię post na ten temat :)

      Usuń
  7. Lili jesteś cudowna! Czasem myślę, jak to będzie jak Antek przestanie mieć drzemki!!! póki co jest i nawet długa bo od godziny do trzech ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. :) na nas tez nadeszła pora, by mleko przenieść z butelki do bidonu ale średnio to widzę. Lilka rośnie jak na drożdżach :) Naslonecznej.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego? U nas zmiana obyła się bez żadnego problemu :)

      Usuń
    2. No to może spróbuję wieczorem :)

      Usuń
  9. 16 zębów? Wow ! Niezły wynik szczerze powiem xd

    OdpowiedzUsuń
  10. Podobają mi się Twoje statystyki :) muszę tez takie wprowadzić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super dziewczyna! Zawsze lubię czytać takie podsumowania :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zleciały te dwa lata piorunem! :) Przejrzałam sobie wpisy o relacjach Lili z kotem i cieszy mnie, że się ładnie poukładało - akurat jestem na etapie interesowania się tym tematem, bo za 4 miesiące dzidziuś się urodzi i zastanawiamy się, jak nasz kocur na to zareaguje, bo jest typem, który wymaga non stop uwagi, drażni go, jak zajmuje nas cokolwiek innego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję i trzymam kciuki :)
      Początki nie będą łatwe, ale czas i cierpliwość pomogą :)

      Usuń
  13. Zazdroszczę tego kubeczka. Zosia ciągle ujezdza bidonv:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A próbujesz w ogóle z kubeczkiem?
      Ja kupiłam taki malutki, plastikowy, z Canpola chyba, z kotkiem oczywiście :). I od razu załapała :)

      Usuń
  14. Świetny blog!!!
    Zapraszam rownież do mnie www.codziennoscnasza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDY POZOSTAWIONY KOMENTARZ