KIEDY DZIECKO WOŁA MAMĘ

19:54:00 alinadobrawa 14 Comments

"Mamo" - długo czekałam na to słowo. Dziś słyszę je dziesiątki razy w ciągu doby. Lubię, a nawet bardzo lubię kiedy Lileczka tak do mnie woła, miło to po prostu słyszeć od dziecka :).

Woła z różnych powodów. Kiedy czegoś chce, kiedy mnie szuka lub sprawdza, czy jestem w pobliżu. Czasem woła w nocy, przez sen. Kiedy chce się przytulić, woła głosem cichutkim, a kiedy jest zła zwróci się do mnie głośno i dosadnie.
Reaguję zawsze, przyjdę lub zawołam, że jestem. Dla niej to ważne, że odpowiadam, przychodzę, po prostu reaguję. Taka właśnie jest rola mamy. Pokazać i być przy dziecku, wtedy kiedy tego potrzebuje.
Czasem wystarczy tylko przytulić, pocałować, czy najzwyczajniej spojrzeć.

14 komentarzy:

  1. Ta maleńka dłoń zamknięta w naszej dłoni znaczy tak wiele...

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas mama ostatnio na każdym kroku, przez uciążliwy lęk separacyjny. Ale i tak cieszy mnie to bardzo, że tak potrzebuje mojej obecności. Uwielbiam, gdy co jakiś czas potrzebuje, żebym usiadła przy jej łóżeczku, gdy ona zasypia i trzymała ją za rękę. Magiczny to czas...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mieliśmy okres lęku, non stop przy mamie :), ja też nie narzekałam :) :)

      Usuń
  3. Mama najważniejsza, jej nikt nie zastąpi.

    OdpowiedzUsuń
  4. to jedno z najpiekniejszych slow jakie mozna uslyszec ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj też to uwielbiam, chociaż czasem mnie irytuje, że jest zawsze "mamo" a nie "tato :-D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja także długo czekałam na te słowo, ale teraz mam wrażenie, jakby mówiła je zawsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście coś w tym jest :) Też już nie pamiętam jak to było kiedy nie mówiła :D

      Usuń
  7. Mama- najpiękniejsze słowo świata. Wypowiadane przez małego człowieka rozpędza wszelkie chmury, które nas otaczają! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. To musi być cudowne przeżycie dla matki. Mam nadzieję, że kiedyś też będę się z tego cieszyć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To słowo nigdy się nie nudzi :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDY POZOSTAWIONY KOMENTARZ