NAJLEPSZE KRYMINAŁY MEDYCZNE

20:00:00 alinadobrawa 10 Comments

Uwielbiam czytać książki i strasznie żałuję, że dziś czasu mam na to mniej niż kiedyś. Zanim na świat przyszła Lili, czytałam codziennie, a kilka stron przed spaniem to już był mój nieodłączny rytuał :).
Kiedyś było mi obojętne co wezmę do czytania. Pochłaniałam książki przygodowe, romanse, cokolwiek. Jakoś zawsze po kilku stronach mnie wciągało i chciałam znać zakończenie,
Kiedy mieszkałam z rodzicami, książek miałam pod dostatkiem. Mama często je kupowała, a babcia raz w miesiącu przynosiła nową dostawę z biblioteki i to właśnie dzięki babci, odkryłam autorkę najlepszą z najlepszych. Książkę "Dawca" pisarki Tess Gerritsen chwyciłam przypadkiem, odłożyłam by zajrzeć do niej wieczorem. Wieczorem zajrzałam i przepadłam, pochłonęłam w nocy wszystkie kartki, a na drugi dzień byłam w bibliotece w poszukiwaniu kolejnej :).

Tak właśnie zaczęła się moja miłość do jednej z najlepszych autorek thrillerów medycznych. Na dzień dzisiejszy nie przeczytałam tylko ostatniej książki, ale cały czas zostawiam ją sobie na później :). Twórczość Gerritsen wciąga i trzyma w napięciu od samego początku. Czytanie całej książki, w moim przypadku zajmuję maksymalnie 2-3 dni :).
Dziś nie czytam już nic innego jak kryminały medyczne i dzięki Tess, dowiedziałam się jeszcze o drugim, równie znanym autorze jakim jest Robin Cook. To właśnie on jest uważany za mistrza tego gatunku.
Nie mam jednej ulubionej książki, wszystkie (ostatniej jeszcze nie czytałam) zaczarowały mnie tak samo i za kilka lat na pewno przeczytam je jeszcze raz. Wśród książek jest cykl z tymi samymi postaciami, w książkach po kolei toczą się ich losy. Główne bohaterki to Jane Rizzoli i Maura Isles. Seria ta miała też swoją ekranizację jako serial, w Polsce pt. "Partnerki". Sam serial trochę mnie rozczarował, bo zupełnie inaczej wyobraziłam sobie bohaterów i całą resztę, ale ogólnie miło się oglądało :).

Jeśli znacie twórczość Tess Gerritsen to podzielcie się swoją opinią, a jeśli nie to gorąco Was zachęcam do zapoznania się. Na początek zacznijcie tak jak ja, właśnie od "Dawcy" :).

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam kryminały medyczne, Tess Gerritsen też. Dawcę mam w domu, bardzo mi się podobała. Ostatnio czytałam Grzesznika. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  2. O to coś dla mnie, lubię tego typu książki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie Tess jest jedną z lepszych autorek kryminałów. Czytam je jeden za drugim. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam w takim razie książki Robin'a Cook'a. Klasyka gatunku, według mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspomniałam o nim w poście :). Również bardzo lubię :).

      Usuń
  5. nie znam tej autorki, moja przygoda z thrillerami medycznymi zaczęła się z książkami Cook'a i Palmera, koniecznie muszę poznać Tess Gerritsen, bo już po raz kolejny spotykam się z pozytywną opinią na ich temat

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDY POZOSTAWIONY KOMENTARZ