11 MIESIĄC Z ŻYCIA LILI

12:52:00 alinadobrawa 37 Comments

STATYSTYKA:
  Waga - 10,3 kg
  Wzrost - 73 cm
  Rozmiar ubrań - 68 i 74
  Rozmiar pieluch - 4
  Mleko - Bebilon 2
  Porcje mleka - 210 ml / 2 porcje
  Zęby - 8
OSIĄGNIĘCIA:
  Samodzielnie wstaje i stoi (przytrzymując się czegoś).
  Chodzi po łóżeczku, przy ławie i przy kanapie.
  Mówi szeptem.
  Wdusza przyciski na zabawkach dzięki, którym załącza się muzyka.

W tym miesiącu bez wątpienia najważniejszym wydarzeniem było pierwsze wstanie Lili. Nic się na to nie zapowiadało. Tak po prostu, siedziała i trzymając się kanapy wstała. Moja mina w tym momencie była bezcenna :).

Nie długo po tym jak Gumbas zaczął wstawać stało się to o co często pytała nas pediatra, a mianowicie, czy Lili wstaje i przemieszcza się w łóżeczku. Teraz już tak :). Lilu nie tylko chodzi po łóżeczku, ale od kilku dni przemieszcza się też przy kanapie lub ławie.

Nie jestem pewna, ale wydaję mi się, że pierwszy raz Lili zaczęła szeptać już w poprzednim miesiącu i zapomniałam o tym. Teraz już dosyć często słychać jak cichutkim głosikiem mówi sobie pod noskiem. Uwielbiam to :).

Mamy w domu kilka zabawek i książeczek z przyciskami po których naciśnięciu wydobywa się melodia, czy krótki dźwięk. Lili dosyć szybko załapała gdzie trzeba nacisnąć i dziś kiedy ją o to poproszę zrobi to bezbłędnie i ile przy tym śmiechu :).

Nasz aktualny plan dnia już znacie (jeśli ktoś nie czytał to jest: TUTAJ) i oczywiście nie ma żadnych zmian. Lili jest przewidywalna do granic możliwości, ale to dobrze. Ja tak lubię, mogę wiele dzięki temu zaplanować.
Mamy małą zmianę przy drzemkach. Lili ma już tylko dwie, choć bardzo często są dni, że brakuje jeszcze tej jednej. Wtedy jest kąpana już przed 19.00, bo dłużej i tak nie wytrzyma. Nie usypiam jej już w ciągu dnia. Kładę do łóżeczka, daję wody, a przy główce kładę smoczek i wychodzę. Lili nigdy nie płacze, trochę sobie pogada i po maksymalnie 10 minutach śpi. Przychodzę jeszcze tylko ją przykryć kocykiem.

Nie lada problemem stało się u nas wymuszanie. Kiedy Lili nie ma pozwolenia na zrobienie czegoś co aktualnie chce to strasznie wymusza, od razu zaczyna przeraźliwie płakać i wyginać się. Staram się nie reagować choć nie zawsze mi się udaję.

Od kilku dni Lili często podczas zabawy, czy zwiedzania domu powtarza sobie "to, to", a może chodzi jej o Toto. KEEPTHEMOMENTS, wiesz coś o tym :)?

I na koniec moje małe obawy. Jak to jest ze wzrostem u niemowlaków? Lila już od 7 miesiąca nosi ubranka w rozmiarze 68 i 74. Odkładam tylko jakieś pojedyncze sztuki. To normalne, że wzrost tak zahamował?

LILIA W JEDENASTYM MIESIĄCU ŻYCIA



POPRZEDNIE MIESIĄCE
1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10

37 komentarzy:

  1. śliczna Lilka! Co do wzrostu, to nie martw się. Co prawda nie jestem specjalistką, ale tylko na początku dzieciaczki tak szybko rosną i tyją. U Bena też jest tak, że od dłuższego czasu rozmiar bardzo powoli się zmienia, a waga to już wogóle praktycznie (tyle, że On ma prawie 1,5 roku) :) No i muszę Ci jeszcze napisać, że Ty też ślicznie wyglądasz i tak drobno, aż dziw bierze, że Lilka była w Twoim brzuszku kiedyś :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci :) Pewnie tak jest tylko dziwię się, że aż tak długo Mała nosi ten sam rozmiar :)
      Też nie mogę uwierzyć, że ona się tam zmieściła :)

      Usuń
  2. u Zośki też wzrost tak nie szaleje :) co ta Lilka szepcze?

    OdpowiedzUsuń
  3. kolejnych sukcesów Kochana :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Tylko na początku niemowlaki tak szybko rosną podobno:) Och aż ciężko uwierzyć że to juz prawie rok!:) Jak Ci się udało tak zrzucić kilogramy po ciąży? Jesteś na jakiejś diecie?:) Buziaki dla Lilki:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak jest :)
      Kochana nie robię nic, a tym bardziej nie jestem na żadnej diecie.
      Samo się stało. Moja Mama też tak szybko chudła.

      Usuń
  5. Już nosi pampy 5? Moja waży ok. 14 kg i jesteśmy nadal przy 4+ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No zobacz, a czytałam całość zanim opublikowałam :)
      U nas 4 oczywiście. Już poprawiam :)

      Usuń
    2. Tymko waży ok 13 teraz a od ok 11 kg nosił 5, waga to nie wszystko ;P

      Usuń
  6. ja bym się wzrostem nie przejmowała.
    Twoja mniejsza, moja większa.
    każde dziecko jest inne i inaczej się rozwija.
    widzę, że Lila rozwija się bardzo podobnie do mojej Em :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę tylko dziwię się, że cały czas wchodzi w rozmiar 68 :).

      Usuń
  7. Liluś powiedz mamie, żeby się nie przejmowała wzrostem. Duużo uśmiechu na ostatni niemowlaczkowy miesiąc Piękna :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale, że za miesiąc roczek?! Szok!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy? Jak? :)
      Jeszcze trochę i u Was to samo :)

      Usuń
  9. Ale ona już duża! Najlepszego, najlepszego!
    A co do wzrostu myślę, że nie masz się czym przejmować. Mój Julian ma 9,5 miesiąca i ma 77cm - mówią, że jest długi... Wiadomo, że każde dziecko jest inne i wydaje mi się, że wzrost jest jedną z tych rzeczy, których nie powinno się porównywać. Ale specjalistą nie jestem :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana :)
      My z Michałem tez do wysokich nie należymy, więc pewnie ma to jakieś znaczenie.

      Usuń
  10. Uwielbiam takie małe, zaczynające chodzić, dzieciaczki. Śłiczną masz córeczkę:) Serdecznie pozdrawiam i życzę dużo zdrowia:):)

    OdpowiedzUsuń
  11. To już prawie rok! Szaleństwo! :) Jak ja zazdroszczę tego planu dnia ;) Może też się w końcu doczekamy :D

    OdpowiedzUsuń
  12. bravo! niezłe osiągnięcia.. a Ty mama taka szczuplutka.. wow!

    OdpowiedzUsuń
  13. Twoja Lilka ma nie długo rok i 10 kg a moja 6 miesięcy i ta sama. Ja nie mogę się doczekać kiedy moja panienka zacznie tez chodzić po łóżeczku jak Lilka.
    Pozdrawiamy Basia P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze trochę i Natalka też zacznie śmigać :)
      Taki ma apetyt? :)

      Usuń
    2. Apetyty ma po tacie :-) A waga dlatego taka bo ma ciężkie kości po mamie

      Usuń
  14. Wzrostem nie ma się co martwic, ja się zmartwiłam bo moja Inka ma tez 11 miesięcy ma 77cm wzrostu, ubranka nosi na 80cm a wazy ok. 9,5 kg...hmm nie ma metryki na te nasze niemowlaki...

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczna :) nie wiem jak ten czas leci za miesiąc roczek a później to już poleci 2,3 ani się nie obejrzysz

    OdpowiedzUsuń
  16. Mańka jest dwa miesiące młodsza waży 7800(bez pampersa) i ma 68cm a i tak usłyszałam dzisiaj od Pani Doktor, że jest drobna :) każde dziecko rośnie inaczej, a trochę pomocne mogą być siatki centylowe chociaż to też nie jest wyrocznia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uzupełniam te statystyki to wszystko w normie, ale widzisz i tak się zastanawiam... Taki urok Matki :):)

      Usuń
  17. Przynajmniej ubranka na dłużej starczą :) nie przejmuj się zupełnie, jeszcze nadrobi!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ooooo witajcie;)
    Lili jest taka słodka, włosków jeszcze nie ma:)

    Na pewno woła Totka naszego:) No bo jak inaczej;p
    Toto jakiś tydzień temu dopiero rozkręcił się z mówieniem
    zasypuje nas
    dada tata kiki kaka
    jeszcze na mama czekam!!!

    pozdrawiamy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No zobacz, a my "dada" dopiero się uczymy :):)
      Toto to zdolniacha nie ma co ukrywać :) :)

      Całuski :*

      Usuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDY POZOSTAWIONY KOMENTARZ