BLISKI KONIEC GONDOLI

16:00:00 alinadobrawa 45 Comments

Trochę nas nie było, ale ostatnio coś z niczym nie mogę się wyrobić. Dodatkowo zmieniłam komputer i musiałam poprzenosić wszystko, instalować na nowo programy, których używam, itp. Jednak Wasze blogi pilnie śledziłam :).

Dziś nie o tym, dziś o gondoli, a konkretnie o bliskim pożegnaniu jej. Jeszcze kilka tygodni temu łudziłam się, że dam radę przezimować Lilię na spacerach w głębokim wózku. Niestety chyba nic z tego nie będzie.
Myślę, że gdzieś za miesiąc będziemy zmuszeni wyciągnąć spacerówkę. Teraz jeszcze bardziej żałuję, że nie wybrałam większego wózka.


Jak widać miejsca jest już niewiele, ale jeszcze na tyle, by mogła się ze spokojem wyciągnąć.
Mam w tej kwestii do Was pytanie. Czy w spacerówce można wozić dziecko, które jeszcze nie siedzi? Jeśli tak to pewnie tylko w pozycji leżącej?

45 komentarzy:

  1. Ja woziłam Podopieczną (obecnego przedszkolaczka) w spacerówce jak jeszcze nie do końca siedziała. Najpierw zaczynałam od takiego poziomu ciut powyżej płaskiego (ale zawsze zapinałam pasy) i potem jak widziałam, że młoda się garnie do siadania to woziłam na pół leżąco. A po jakimś czasie, jak Lilianka już ładnie siedziała, przeszłyśmy na normalną prostą pozycję. Zresztą, pamiętam, że wtedy najczęściej wychodziłam jak Li spała :) Pozdrawiam serdecznie,
    www.swiat-wg-anuli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczymy jak to u nas będzie :)
      W gondoli jest też bardziej chroniona od wiatru.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Nie sądziłam, że dziecko tak wcześnie trzeba przesadzić do spacerówki. Myślałam, że spokojnie dziecko samo da znać jak zacznie siedzieć..że nie ma ochoty już tylko leżeć i oglądać niebo. Jak widać warto brać pod uwagę wielkość gondoli, zwłaszcza w okresie zimowym.

    http://rodzice-plus-dziecko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także nie zwróciłam uwagi na kwestię wielkości. W sprawie przesadzenia do spacerówki pomóc niestety nie mogę - nie posiadam doświadczenia i wiedzy w temacie;)

      Usuń
  3. my mamy dużą gondolę, a mimo wszystko schowana już dawno bo Lena chciała wszystko widzieć więc w spacerówce jeździ już teraz, ale w miarę stabilnie siedzi i my mamy spacerówkę rozkładaną na płasko więc można było jej używać od samego początku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nasza Lili grzecznie leży i nie marudzi, więc ze spokojem mogłaby jeszcze pojeździć :) ale niestety...

      Usuń
  4. To jakie wymiary ma ta gondola, że już się mała w niej nie mieści?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze trochę się mieści :) ale to już końcówka.
      Pozycja leżąca w gondoli jest długa na 74-75cm

      Usuń
  5. Jeżeli masz spacerówke 0+ z funkcją na płasko, to spokojnie możesz jej używać od narodzin dzieciątka. Oczywiście wygpdniej jej w gondoli, ale znam mamę, której nie stać było na gondolę i spacerówkę i kupiła tylko spacerówkę, w której woziła Maleństwo. Moja spacerówka tez jest na płasko i na dodatek głęboka. Ale przesiadlam Młodego, jak skonczł pół roku. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spacerówkę wyciągnęłam tylko na chwilę i szczerze nawet nie sprawdziłam ile maksymalnie się opiera.
      Zobaczymy może nie będzie tak źle :)

      Usuń
  6. mamy ten sam wózek i niestety już teraz obawiam się że długo się w niej nie powozimy, mimo że Michał za tydzień skończy 2 miesiące dopiero. A spacerówka od GRACO nie za bardzo widzi mi się, żeby wozić nią dziecko w zimę, na dodatek dziecko niesiedzące.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie mam doświadczenia, ale jak tak liczę za miesiąc Lilka będzie miała 6 miesięcy a mi właśnie mamy mówiły, że jak moja przyjdzie w styczniu to na wakacje będzie już w spacerówce siedzieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To, by się zgadzało :)
      U Ciebie to idealnie, akurat na lato :)

      Usuń
  8. My na szczęście mamy jeszcze sporo luzu w gondoli, wózki Jedo mają duuże gondole, a i nasz maluszek jest drobny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasza Lili też z tych drobniejszych.
      Teraz to w sumie dobrze, bo inaczej już by pewnie jeździła w spacerówce :)

      Usuń
  9. U nas też powoli brakuje miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pewnie też powoli myślisz o spacerówce.
      Wasz wózeczek chyba jest ciut większy od naszego?

      Usuń
  10. U nas też zaczyna brakować miejsca ale my na szczęście mamy opcje podniesienia oparcia, dzięki czemu robi się więcej miejsca, Nikola więcej widzi więc dla niej lepiej i mam nadzieję, że uda nam się w taki sposób przezimować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ups... zapomniałam się wylogować z drugiego konta... :)
      p.s to ja: http://malpiatko.blogspot.com/

      Usuń
    2. W Graco też się podnosi oparcie, ale Lili cała mi wtedy leci do przodu...
      Oparcie maksymalnie podnosi się do pozycji półsiedzącej.
      A jak jest u Was?

      Usuń
    3. Co do oparcia to u nas tak samo w naszym bebetto. Nikola też ciągnie się wtedy do góry ale tylko głowę podnosi i na razie nie boję się, ze wypadnie, a zazwyczaj trochę zjeżdża w dół więc jest schowana w gondoli.

      Usuń
    4. Mi Lilka na całego zjeżdża. Chyba musi być bardziej stabilna, żeby z tego korzystać, ale to już dawno będziemy jeździć w spacerówce :)

      Usuń
  11. Kochana a macie spacerówkę do Waszego GRACO? Bo my mamy cały zestaw i aż dzisiaj poleciałam zobaczyć czy spacerówka da radę w zimę i okazuje się, że da radę nawet gdyby Michał jeszcze nie siedział w momencie przeniesienia. Mamy do spacerówki super śpiworek, mega ciepły, który na pewno zda egzamin w zimę. coś tego typu: http://www.google.pl/imgres?start=314&sa=X&biw=1366&bih=677&tbm=isch&tbnid=cvcHwCr2cg0szM:&imgrefurl=http://allegro.pl/ocieplany-brazowy-spiworek-maclaren-i3271159052.html&docid=gWQPkmhERRmiqM&itg=1&imgurl=http://img03.allegroimg.pl/photos/400x300/32/71/15/90/3271159052&w=225&h=300&ei=Ut9iUovRM8jKsga31IGQAQ&zoom=1&ved=1t:3588,r:35,s:300,i:109&iact=rc&page=12&tbnh=190&tbnw=151&ndsp=30&tx=37&ty=93

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mamy spacerówkę od Graco :)
      Jakieś 2 tygodnie temu włożyłam Lili na próbę i niby dobrze, ale szczerze to widzę ją jeszcze w gondoli, więc przetrzymam Małą ile się da :)
      Śpiworek mamy z Chicco taki najzwyklejszy, ale jest cieplutki solidny.

      Usuń
    2. Symbio widzę! tez mamy, w spacerowie juz dumnie jezdzi, gondole schowalismy na strych jakieś 3 tygodnie temu. Od dawna już wydawała mi się jakaś mała.. w spacerowce często ustawiam ten najbardziej leżący poziom, myślę, że jeśli jeszcze sama nie siedzi to najlepsze rozwiązanie będzie dla Was (u nas już sama siedzi ale siąść nie umie, trzeba ją posadzić).

      Usuń
    3. My cały czas jeszcze dajemy radę w gondoli :)
      Jak nie długo zamienimy to też będę używać tej najniższej pozycji.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. my mieliśmy spacerówkę rozkładaną na płasko, ale przenieśliśmy do niej B. jak już wykazywał chęci siedzenia, choć i tak woziliśmy na leżąco zawsze pypiętego pasami. Co prawda niezbyt mu się ta pozycja podobała i czasem spacer kończył się na rękach, ale ja jestem przewrażliwona w kwestii kręgosłupa - bo sama mam krzywy - więc nie było dla mnie opcji go sadzać dopuki sam stabilnie nie siedział... w każdym razie nie rozumiem producentów, że takie mini gondolki produkują....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasza gondolka rzeczywiście malutka, aż strach pomyśleć co by było gdyby Lilka była sporo większa :)
      Niestety człowiek uczy się na błędach.

      Usuń
  13. Hej! My już w spacerówce od dawna. Kupiliśmy Maclarena techno xlr, którego rozkłada się na płasko i jest w nim bardzo dużo miejsca. Zaczęliśmy się nim wozić na koniec sierpnia, czyli wtedy, gdy córka miała niecałe 5 miesięcy i świetnie się sprawdza przy takim dziecku, które jeszcze nie siedzi. Moja mała też jeszcze nie siedzi. Czasem jej podwyższam "o 1" i jest to takie bardzo lekkie uniesienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dobrze wiedzieć :) Może i Lili będzie się podobać :)

      Usuń
  14. Moja pierwsza gondola była nie trafiona i jaśko miał 3 miesiące jak się do niej już nie mieścił, Jeżdził w spacerówce na płasko rozłożonej z zapiętymi pasami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 3 miesiące to już w ogóle szybko.
      Szkoda, że u mnie zbiegnie się to z zimą, ale co zrobić.
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  15. Ja moje trojaki długo woziłam w gondolach bo cały czas mi się wydawało ze są jeszcze za małe, i przekonywało mnie to że jeszcze nie siedzą samodzielnie. Któregoś dnia poszliśmy na spacer i oparłam na siedząco Zuzie w gondoli i to był już jej ostatni spacer w głębokim wózku, bo była tak ciekawa świata że później nie było już możliwości ją położyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama się wkopałaś :)
      A więc póki Lili się mieści to nie będę jej podnosić :)
      Na razie na szczęście grzecznie leży i ani razu nie marudziła... mam nadzieję, że nie zapeszę :)
      Całuski :)

      Usuń
  16. Z tego co zauważyłam to przeważnie korzysta się z gondoli ok. pół roku, a potem spacerówka. Więc jeszcze trochę i będziecie mogły z niej korzystać:) Zresztą jeśli się ustawi całkiem na płasko to chyba nie będzie problemu, chociaż jak jej się spodoba siedzenie to pewnie już z pozycji siedzącej oglądać świat:)

    Zapraszam do zabawy:)
    http://lovemalinowe.blogspot.com/2013/10/za-oknem.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Mój maluch ma 5,5 miesiąca i jeszcze jeździ w gondoli (Royal classic), na szczęście gondola jest większa niż w wózkach o renomowanych markach :P. Próbowałam przenieść synka do spacerówki, ale w tym typie, co mamy kupiony dziecko musi już "dobrze siedzieć". Nie ma, że porządnie rozłoży się "na płasko" i dziecko może spać, a synek najczęściej śpi nadal na spacerkach, chociaż zdarzają się sytuacje kiedy jedzie oparty w gondoli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Moja Mała zasypia na każdym spacerku, więc póki co chyba jednak cały czas musi być na płasko, albo chociaż na połowie.

      Usuń
  18. My pierwsze podejście do spacerówki zrobiliśmy dość szybko, ponieważ synek denerwował się że nic nei widział.. Takie ciekawskie stworzenie z Niego ;)
    Teraz już siedzi (jeszcze boje sie samego go zostawic) i jeździmy już na stałe w innej (wcześniej miałam x-landera, ale kupiliśmy bebetto murano) takiej w której mam przekładaną raczkę. Lubiłam naszego x-siaka, ale murano daje ten komfort kontaktu z Bibi :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasza Lili póki co bardzo dobrze czuję się w gondoli :)
      Szkoda, że wkrótce musimy ją zamienić.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  19. U nas gondola nie taka wielka, a Zosia siedzi już dawno i w spacerówie jeździ od 4 miesiąca (na półleżąco) i w sumie dobrze, widzi co się dzieje, i jakoś jej się bardziej spacerki podobają :D A widziałam, że jednak do zimy dotrwałyście? Podziwiam, że Mała tak leży, skoro już siedzi :) grzeczne Dzieciątko :D Pozazdrościć

    OdpowiedzUsuń
  20. ja zdecydowałam sie za namową koleżanki z pracy na spacerówkę Ritmo, która ma możliwość ustawiania oparcia w 4 stiopniowej skali, posiada tez dobrej jakości pasy bezpieczeństwa

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDY POZOSTAWIONY KOMENTARZ