CIĄŻA, A WZROK

15:09:00 alinadobrawa 29 Comments

Dziś trochę o oczach, moich oczach. W czwartek byłam u okulisty.
Problemy z widzeniem miałam już jako mała dziewczynka. Zalecono mi noszenie okularów, ale nie chciałam. Rodzice poszli ze mną do okulisty, dobrano mi szkła i nic z tego nie wyszło. Uparłam się i nie nosiłam, no cóż, głupota i tyle. Możliwe, że gdybym nosiła je od razu, dziś nie byłoby takiej potrzeby, a tak będę z nimi związana już do końca.

Moja wada na szczęście nie jest, aż tak wielka: OL: -0.5 / OP: -1.0. Dodatkowo astygmatyzm.
Byłam na kontroli rok temu, na samym początku ciąży i wszystko było dobrze. Lewe oko nawet się polepszyło. Miałam się stawić na ponowną kontrolę w tym roku, po porodzie. Termin bardzo mi odpowiadał, bo chce zmienić szkła w swoich oprawkach, więc była mi potrzebna nowa recepta. Wzrok nie zmienił mi się za dużo. Zmiany są tylko w osi.
Przed badaniem, zawsze jest mierzone ciśnienie w oczach i tu zaczął się kłopot. Rok temu badanie wyszło dobrze: OL: 19 / OP: 19 (norma to 10-21). W tym roku oko prawe jest bez zmian, ale w lewym wzrosło mi do 26.
Niestety najczęściej jest to objaw jaskry. Teraz mam się zgłosić na cały dzień do kliniki, by mieć mierzone ciśnienie co 2 godziny. Dopiero wtedy będzie można powiedzieć coś więcej. Dzięki temu, że jest to zakład prywatny, na badania mogę przyjechać z Lili. Dostaniemy pokój tylko dla siebie i jakoś spędzimy cały dzień. Pochodzimy na spacerki, może do jakiegoś sklepu. Ciekawa jestem jak będzie ze spaniem w całkiem nowym miejscu, chyba w razie czego zabiorę ze sobą suszarkę :).

Nie mam pojęcia, czy to pogorszenie ma jakiś związek z ciążą. Z jednej strony wzrost ciśnienie nastąpił właśnie w tym czasie, ale z drugiej lekarz wiedział, że nie dawno urodziłam i nic nie powiedział, a ja sama nie chciałam nic sugerować.
Oczywiście jak wróciłam do domu to nie mogłam się powstrzymać, by nie zajrzeć do Google. Tak jak mi się wydawało, jaskra dotyka głównie ludzi starszych. Ryzyko zwiększa się gdy ktoś w rodzinie już chorował. W mojej nigdy nie wystąpiła ta choroba, więc mam nadzieję, że to podwyższone ciśnienie jest z zupełnie innego powodu.
jak jest u Was? Ciąża wpłynęła jakoś na Wasze widzenie?

29 komentarzy:

  1. fajny post :)

    zapraszam do mnie http://alex-faashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem okularnicą od 8 klasy podstawówki. Ciąża nie zmieniła mojej wady wzroku ani na minus ani plus. Podobno ciąża nie ma wpływu, tylko sam poród, bo to ogromny wysiłek. Tak słyszałam. Ja mam dużo większą wadę do -4 lewe oko, a 3,5 prawe...
    Daj znać jak wyszły te badania, czekam z niecierpliwością. Może w tej klinice dowiesz się czy ciąża ma wpływ na wadę wzroku.

    pozdrawiam K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To podobno zależy od organizmu. Jednej kobiecie pogorszy się w ciąży, a innej przy porodzie lub wcale. Tak słyszałam o nie wiem ile w tym prawdy :)
      Może potem faktycznie powiedzą coś więcej.

      Usuń
  3. Ja miałam czasami w ciąży widzenie tak jakby za mgłą. Przeszło po porodzie.
    Nie martw się...na pewno wszystko będzie dobrze:) trzymamy kciuki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że Ci przeszło! :) Oby nie wróciło.

      Usuń
    2. Też mnie właśnie ciekawi, czy ciąża wpływa na wzrok. Fajnie, że zadałaś to pytanie i miło, że bunio odpisała. Dziękuje dziewczyny!

      Usuń
  4. JEsli chodzi o ciśnienie to nie mam pojęcia czy mi się polepszyło/pogorszyło przez ciąże ale wzrok napewno mi się pogorszył. Za pierwszym razem wada na jednym oku pogłebiła się o 1 dioprię, lekarka prosiła zeby przyjść do kontroli pół roku po porodze-nie poszłam....z Franulkiem diagnoza była ta sama...wzrok nie polepszył się....zmieniłam więc szkła w oklularach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O 1 dioptrię to w sumie dużo...
      Musisz być bardzo podatna.
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  5. Ja rownież jestem okularnikiem i zdecydowanie moge powiedziec, że czuje że moje szkła są za słabe. Po przeczytaniu kilku artykułów stwierdziłam ze to ponoć normalne w ciazy i jesli nie wróci wszystko do normy to będę sie martwić. Trzymam kciuki za Twoje oczeta:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja będąc w ciąży nie zauważyłam żadnych zmian.
      Mam nadzieję, że u Ciebie wszystko wróci do normy :)

      Usuń
  6. Mam nadzieję, że to nic poważnego. Trzymam kciuki za ten dzień...
    Ja mam okulary, które używam do oglądania tv -0,5 w obu oczach..

    http://rodzice-plus-dziecko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. W czasie ciąży wykryto u mnie jaskrę. Przez okres ciąży wzrok nie pogorszył się.
    Trzymam kciuki, żeby to nie była jaskra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez miałaś to ciśnienie podwyższone?

      Usuń
    2. Najlepsze jest to, że ja wcale nie miałam dużego ciśnienia co jest dziwne przy jaskrze. Zawsze miałam 17,18 (co podobno jest w normie), zaczęłam zbijać kroplami i mam ok 12.
      Jednak badania OCT, pole widzenia i inne zdiagnozowały, że to jaskra.

      Usuń
    3. Norma jest do 21.
      Czyli jednak nie zawsze ciśnienie musi być powiązane z jaskrą.

      Usuń
  8. Trzymam kciuki żeby wszystko się ułożyło! Ja nie mam jeszcze żadnych problemów ze wzrokiem, no może przemęczone oczy...

    OdpowiedzUsuń
  9. Trzymam za Ciebie kciuki, ja nigdy nie nosilam okularów i wydaje mi się że ciąża nie zmieniła mojego wzroku, ale nigdy tego nie badałam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto co jakiś czas się przejść i sprawdzić, czy wszystko dobrze :)

      Usuń
  10. Hej, ja mam bardzo dużą wadę -7 obuocznie. Ciąża nie zmieniła nic w moim wzroku. Na plus i na minut. Byłam na kontroli podczas ciąży i p. okulitstka powiedziała, że wszystko ok, mogę rodzić naturalnie, duża wada nie przeszkadza w niczym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście duża wada.
      Moja szwagierka też ma sporą wadę i przy porodzie naturalnym drugiego synka wzrok jej się pogorszył.
      U każdego jest inaczej.
      Dobrze, że u Ciebie dobrze się skończyło :)

      Usuń
  11. Osobiście nigdy nie miałam problemów ze wzrokiem. Aż do czasu ciąży. Początkowo tego nie zauważałam, ale teraz widzę, że z odległości dwóch metrów nie mogę już przeczytać tego, co kiedyś odczytywałam bez problemu.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja miałam kilkanaście lat wadę wzroku około -0,5 na jedno i drugie oko, pomimo to nie nosiłam okularów. Nie lubię okularów-nawet słonecznych. Do tej pory mam tą samą wadę wzroku. czasami są tylko lepsze lub gorsze miesiące, tzn. widzę lepiej lub gorzej. Podczas pierwszej ciąży i po niej nie zauważyłam, by mi się coś pogorszyło. U okulisty także nie byłam, może tylko dlatego, że nie bardzo widzę jakieś zmiany, jeśli chodzi o widzenie. Nie wiem jeszcze co mi przyniesie ta druga ciąża, oby wszystko pozostało w normie. Ciekawa jestem, co wyjdzie u Ciebie?? Daj znać. Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze, że nie zmienia się u Ciebie na gorsze i jak sama napisałaś oby tak zostało :)

      Usuń
  13. Musiałabym również zbadać wzrok po ciąży bo wydaje mi się że widzę gorzej niż przed :) Pozdrawiam i zapraszam do nas! ;-))

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wolno sprawy bagatelizować , wizyta u okulisty powinna się znaleźć na pierwszym miejscu:)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDY POZOSTAWIONY KOMENTARZ