18 MIESIĄC Z ŻYCIA LILI

13:47:00 alinadobrawa 24 Comments

STATYSTYKA:
  Waga - 12,3
  Wzrost - 86 cm
  Rozmiar ubrań - 86
  Rozmiar pieluch - 4
  Mleko - Bebilon 3
  Porcje mleka - 250 ml / 2 porcje
  Zęby - 16
OSIĄGNIĘCIA:
  Rozumie co do niej mówimy.
  Świadomie używa słów "mama" i "tata".
  Jest coraz bardziej samodzielna.

Sama Lili nie mówi tzn. mówi, ale tylko w niezrozumiałym dla nas języku :). Na szczęście bardzo dużo rozumie, z tego co my do niej mówimy. Dużo nam ułatwia takie porozumiewanie się. Z dnia na dzień, widać jak jest coraz bardziej rozumniejsza.

Nadszedł czas kiedy Lili zaczęła świadomie używać słów "mama" i "tata". Do niedawana używała ich na opak. Dziś już wie, że mama to ja. Woła mnie kiedy czegoś potrzebuje, czy spogląda na mnie kiedy ktoś pyta gdzie jestem. Tak samo jest z tatą :).

Powoli u Lili zaczyna się samodzielnośćMleko chce pić sama, jeść wszystko chce sama, ubierać chce się sama i jeszcze wiele przykładów mogłabym wymienić. A jak się denerwuję kiedy czegoś nie pozwalam jej zrobić.

Dni bez większych zmian. Jedynie to zauważyłam, że wieczorami Lili praktycznie codziennie marudzi. Nawet kiedy ma dwie drzemki, a przychodzi godzina 18.00 robi się śpiąca i jęcząca. Podejrzewam, że przyczyną jest szybsze ściemnianie się. Co do drzemek to nadal jedna lub dwie z przewagą dwóch. Nawet kiedy śpi dwa razy to wytrzymuje maksymalnie do 19.00.

Od kilku dni mamy problem z piciem mleka. Lila nie zawsze chce, co mnie dziwi, bo zawsze, aż świrowała na widok butli. Zmieniłam nawet butelkę, ale i to nie bardzo pomogło.

Za nami przykry miesiąc. Mimo wszystko udało nam/mi się, by Lili niczego nie odczuła. Dla niej zawsze był na mojej twarzy uśmiech.

LILIA W OSIEMNASTYM MIESIĄCU ŻYCIA



POPRZEDNIE MIESIĄCE
1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12
13 / 14 / 15 / 16 / 17

24 komentarze:

  1. To musi być cudowne, kiedy dziecko zaczyna mówić mama i tata:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana a byłyście z LILą na szczepieniu ? bo ja zastanawiam się czy mojego szczepić-jest w wieku Lili:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie. Ja właściwie dopiero co się zorientowałam, że to szczepienie jest :/ W książeczce mam napisane: 16-18 miesięcy.
      Muszę po niedzieli zadzwonić do przychodni i się umówić.

      Usuń
  3. Ale ona wysoka. Filip ma 82cm. Chudy jak patyk ale raczej wysokim facetem nie będzie.

    Z tym mowieniem po swojemu to u nas identycznie.

    Mleka nie pijemy juz pół roku. Filip 30grudnia Skończy półtora roku. Za to u nas kaszki dominują i mleko krowie.

    Hebamme
    Hebamme

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wysoka? Właśnie nie :) Na dniach postaram się ją zmierzyć i wpiszę tu :)
      Po rówieśnikach widzę, że właśnie jest niższa, ale nie ma po kim być wysoka :) Rodzice też z tych niższych :)
      Ja bym chciała jeszcze utrzymać mleczko przez jakiś czas. Dziś na szczęście ładnie wypiła rano i wieczorem :)

      Usuń
    2. A dlaczego bys chciala utrzymac jeszcze to mleko z butli z jakich powodow? U mnie corcia ma 14 miesiecy i bez butli jest. Pozdrawiam

      Usuń
    3. Dużo czytałam i pediatrzy zalecają picie mleczka modyfikowanego do 3 roku życia.
      Ze względu na jego skład. Ma dużo witamin.

      Usuń
  4. No proszę jak ona wystrzeliła coraz to sliczniejsza panna się robi. Pozdrowienia od Basi i Natslii

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne z niej dziecko. Niech Wam zdrowo rośnie

    OdpowiedzUsuń
  6. Straszliwie ten czas zasuwa :) Trafiłam na Twój blog jeszcze jak Lili była malutka, a teraz taka duża dziewczynka! Dużo zdrowia dla Was! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Leci ten czas jak szalony u nas zaraz roczek.
    Pozdr i zapraszam do nas

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ ona szybko rośnie :-) Ale ubranka nadal małe nosicie. Mój synek jest tylko kilka dni młodszy a bodziaki już ma w ostatni dostępnym rozmiarze... Ale on jakiś taki na wyraz duży :-D

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj my też odczuwamy niestety tą depresję z powodu ciemności... Ale o 18 są Domisie - i ja lubię to czasem wykorzystać :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaka ona duża i śliczna... Też chcę taką :-P a najlepiej taką już trochę odchowaną :-D

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDY POZOSTAWIONY KOMENTARZ