PRZEPIS NA POTRAWKĘ Z KURCZAKA

10:15:00 alinadobrawa 18 Comments

Przepis na kurczaka z warzywami znalazłam w Internecie. Oczywiście jak to ja, musiałam go trochę zmodyfikować i tak o to powstała moja wersja.
Dla mnie to fajna alternatywa, aby zrobić dla Lili obiadek inaczej niż w parowarze.

POTRAWKA Z KURCZAKA Z WARZYWAMI I RYŻEM

SKŁADNIKI:
- filet z kurczaka (pojedynczy)
- ryż - pół szklanki
- marchew - 2 szt.
- korzeń pietruszki - 1 szt.
- seler - pól (małego)
- por - 1 szt.
- woda - 0,5 l
- masło
- pietruszka
- olej do smażenia
PRZYGOTOWANIE:
Mięso kroję w kostkę i podsmażam na rozgrzanym oleju (rzepakowym). Następnie warzywa kroję w kostkę, por w paseczki i dodaję do mięsa. Wszystko razem przez chwilę smażę. Dodaję wodę i duszę pod przykryciem przez 30 minut. Przez ten czas przygotowuję ryż (według instrukcji na opakowaniu). Na 5 minut przed końcem duszenia dodaję gotowy ryż i odrobinę masła. Na koniec dodaję jeszcze posiekanej pietruszki i wszystko dokładnie mieszam.



Z takiej ilości składniki wyszło mi 5 obiadków i z tego 4 zamroziłam.
Zamiast kurczaka, sprawdzi się także indyk, a pietruszkę możecie zastąpić ziołami, czy dodać i zioła i pietruszkę :). Kto co lubi. Danie wychodzi pyszne, a składniki dzięki duszeniu są bardzo mięciutkie i delikatne.

18 komentarzy:

  1. Uwielbiam ryz, wiec sama chętnie bym zjadła :))
    Jedyne co bym zmieniła, to nie dodała pora. Ponoć (tak czytałam) por nie strawia się nigdy i zalega w naszym żołądku, wiec ja nie używam. Jak jest, nie wiem. Da sie i bez niego żyć, ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to pierwsze słyszę o porze.
      Ja w sumie go uwielbiam i często jem :)

      Usuń
    2. u nas w kuchni także obecny jest por i nigdy nie zauważyłam, by się nie strawił :P
      daje świetny aromat i smak.
      uwielbiam go. a w połączeniu ze szczypiorkiem jest obłędny.

      Usuń
    3. Ze szczypiorkiem?
      Wypróbuję przy okazji :)

      Usuń
  2. Ja tak robię dla nas, na koniec dodaję śmietankę i podaję nawet z makaronem :D Ale Zosia zazwyczaj i tak woli sam ryż albo sam makaron :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak jak dla nas robię to zazwyczaj tylko smażę, bez duszenia.
      No i śmietanka, albo jogurt obowiązkowo :)
      Lili nie dawałam, bo jak potem do zamrożenia to chyba nie bardzo :/

      Usuń
  3. Prosta i smaczna potrawka, robiłam podobną mojemu dziecku w różnych wariantach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest właśnie fajne, że takie danie można modyfikować na mnóstwo sposobów :)

      Usuń
  4. brzmi apetycznie, wygląda jeszcze bardziej!

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż mnie zachęciłaś takim jedzonkiem ;) Uwielbiam potrawki z kurczaka ;))

    OdpowiedzUsuń
  6. Sama bym to zjadła .. uwielbiam ryż kurczaka też a w połączeniu z warzywami musi być mega w smaku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jest :)
      Ta wersja dla dziecka jest bardzo łagodna w smaku :)

      Usuń
  7. I dla dziecka i dla dorosłego - smaczne danie. Też robię podobne. Jedynie co to syn nie lubi pietruszki ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Robiłam tylko raz potrawkę z kurczaka... No właśnie musze wypróbować tym razem Twój przepis. Wygląda smacznie:-)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDY POZOSTAWIONY KOMENTARZ