ZDROWE ODŻYWIANIE TO PODSTAWA

12:28:00 alinadobrawa 11 Comments

Tydzień temu, na zaproszenie fundacji MY PACJENCI, wybrałam się do Warszawy, na warsztaty poświęcone zdrowemu odżywianiu kobiet w ciąży i dzieci.
Nawet się nie zastanawiałam, czy jechać. To już nie pierwsze takie spotkanie. Tym razem fundacja stara się o wywalczenie porad dietetycznych, zarówno dla dzieci jak i kobiet w ciąży. Takie porady oczywiście miałyby być refundowane przez NFZ, tak żeby każdy miał do nich dostęp.

ŹRÓDŁO: http://pixabay.com/

ŹRÓDŁO: http://pixabay.com/

Temat żywienia jest dla mnie dosyć istotny. Staram się jak mogę, by Lila jadła zdrowo i każda okazja, by pogłębić wiedzę, a także podzielić się z nią tutaj, jest dobra. Głównie to właśnie dlatego, tutaj na alinadobrawa.pl będą się pojawiać posty o tej tematyce. Nie wiem jak często. Mam nadzieję, że będzie ich dużo :).
Cieszę się ogromnie, że biorę w tym udział, bo nie dzieję się za dobrze. Dzieci nie są odpowiednio żywione, ale i wiedza na ten temat, a raczej jej brak jest porażający. Mam nadzieję, że moje posty, jak i innych rodziców biorących udział w kampanii pomogą, że wspólnie dotrzemy do jak największej ilości rodziców i uda nam się coś zmienić. Coś, czyli wiedzę i nawyki. Będę bardzo szczęśliwa jeśli choć jedna osoba, zmieni cokolwiek w sposobie żywienia dziecka, czy swoim, dzięki temu co się tu znajdzie.

W dzisiejszych czasach prawidłowe żywienie jest bardzo ważne, a w zasadzie to zła dieta może prowadzić w przyszłości do wielu problemów. Jednym z głównych jest oczywiście otyłość, ale ważne jest byśmy wiedzieli, że złe nawyki żywieniowe w dzieciństwie to wysokie prawdopodobieństwo zachorowania na nadciśnienie tętnicze, niektóre nowotwory, czy udar mózgu. To tylko kilka z wielu przykładów poważnych chorób.
Istotna i to bardzo, jest też dieta kobiet w ciąży, bo nie każdy wie, ale nawyki dzieci kształtują się już kiedy jest jeszcze w brzuszku mamy. Dlatego tak ważne jest, by przyszłe mamy odżywiały się zdrowo i prawidłowo.

Kochani to na razie tyle, więcej będę się rozpisywać już w konkretnych postach. Dajcie mi znać, czy jesteście zainteresowani taką odmianą na blogu :).

11 komentarzy:

  1. Myślę, że warto poświęcać czas na pisanie takich postów tak samo jak na czytanie. Ja jestem obecnie po tej drugiej stronie - czyli Twojego odbiorcy. Uważam, że takie informacje żywieniowe nadal są nam potrzebne, nadal nie mamy takiej wiedzy jaką mieć powinniśmy. Jestem ZA! Czekam na rozwinięcie cyklu tych postów:)
    www.MartynaG.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie ogromnie to co napisałaś :)
      Mam nadzieję, że coś fajnego wyniknie z tych postów :)

      Usuń
  2. Alina...czekam :-)
    Bardzo fajny cykl się zpowiada.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekam z niecierpliwością na taki cykl postów :-D
    Pozdrawiam
    Sylwetta

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, ze tematyka wciąż jest niewyczerpana. Ja bardzo dbam o dietę, zdrowie, bo ten tylko się dowie jak jest cenne jak je straci, a ja na szczęście w nieszczęściu przekonałam się jak bardzo o siebie i rodzinę trzeba dbać, żeby cieszyć się w miarę dobrym zdrowiem. Najgorsze jest to, ze niby jesteśmy coraz mądrzejsi i bardziej wykształceni, rodzice zapisują dzieci na tysiące zajęć dodatkowych, a podają im obiady opierające się na kostce rosołowej, wegecie, frytkach i kupnej rybie w panierce...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jest.
      Ważne by uświadamiać jak najwięcej osób :)

      Usuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDY POZOSTAWIONY KOMENTARZ