POCZĄTKI SAMODZIELNEGO CHODZENIA

14:41:00 alinadobrawa 47 Comments

Samodzielne chodzenie już tak blisko :).
Myślę, że za miesiąc, Lila będzie już chodzić. Przynajmniej wszystko na to wskazuje. Przy meblach śmiga jak szalona, a kiedy biorę ją za roczki to radości nie ma końca :).
Tak więc mama, powoli szykuję się na pojawienie się siniaków i guzów. Będzie się działo :).



Przed nami, zakup pierwszych bucików do chodzenia. Nie ukrywam, że mam z tym mały kłopot, wybór jest ogromny. Najbardziej podobają mi się firmy Emel, ale cena odstrasza. Wiem, że to pierwsze buciki i w ogóle, ale zdecydowanie wolę kupić coś do 100 zł. Drogie rzeczy owszem, ale tylko te, które posłużą nam na dłużej, a buciki na jesień pewnie będziemy już wybierać nowe.
Może macie jakieś sprawdzone marki lub sklepy do polecenia?

47 komentarzy:

  1. Oj żebyś wiedziała, ze bedzie się działo ;D
    Mańka zaczęła łazić jak miała 13 miesięcy. Buciki kupiliśmy w Smyku, ceny tam tak nie straszą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajnie, że już prawie chodzi, jak ten czas leci... dopiero byłaś w ciąży:)
    Z bucikami nie pomogę ale chętnie pośledzę jakie wybrałaś:) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Polka zaczęła naprawdę chodzić 3 dni przed roczkiem. Tzn. wstawała z ziemi i się podnosiła na nóżki i tuptup, bo mebli puszczała się już wcześniej i szła kilka kroczków, ale wg pani doktor to nie chodzenie.
    A emelki polecam, nie ma co oszczędzać na bucikach, bo ja pierwsze to kupowałam zetpole i lemigo, a Polka mi teraz (nie wiem czy przez to czy nie) strasznie nóżki krzywi. A w emelkach czy innych stabilnych, dużo, dużo mniej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, znowu aż tak tanich to też nie chce.
      Stówkę mogę dać, ale prawie dwie to już za dużo :) Przynajmniej teraz kiedy wiadomo, że za chwilę będzie trzeba kupić następne.
      Emele są piękne i dobre, ale jestem pewna, że znajdą się równie dobre, a tańsze.

      Usuń
  4. Mój syn czekał na mnie z pierwszymi samodzielnymi krokami, w niedzielę wróciłam z DE, nie było mnie 5 tygodni, a w poniedziałek zaczął śmigać sam. Na drugi dzień idąc ze mną za łapkę, wypuścił ją (w domu chodzę za nim, albo za rękę, ale głownie chodzi sam, ja go asekuruję) i upadł czołem na beton....

    Serce mi zamarło.Czoło rozbite, a w sobotę wyprawiamy urodziny. Filip miał równe 11,5 miesiąca jak zaczął chodzić, chodziliśmy tak jak Lila gdzieś około 1.5 miesiąca przed pierwszymi samodzielnymi krokami.Najlepiej mu się chodzi po trawie.

    Co do butów to my mamy jedną parę firmy Befado, podobno dobre i koszt około 40 zł. Mają atesty zdrowej stopy czy jakoś tak. Do tego widzieliśmy w Deichmannie i planujemy zakupić sandały z Elefantena, są i za 149 zł i za 109. Do tego podobają mi się baaardzo Emele, ale fakt drogie...zobaczymy ile mały uzbiera na urodziny i zakupimy coby miał już na jesień.

    Rozpisałam się:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie zobaczę za tymi z Elefantena :)
      Myślałam też o Lasocki Kids.

      Zobaczymy, na coś się trzeba zdecydować :)

      Usuń
    2. Elefanten, polecam. Bardzo fajne butki, ze skórki. Cena przystępna. Z droższych to Bartek i Ecco. Moja córka zaczęła chodzić w mikołajki, a roczek miała 20 grudnia, a synek dopiero się narodził, więc nie wiem :)
      Przed Wami tupot maleńkich stóp, cudowny czas:)

      Usuń
  5. Kochana, proszę zdradź mi sekret swojej diety...Pozdrawiam gorąco!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem na żadnej diecie.
      Póki co staram się przytyć.
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Jeden tydzien po pierwszych urodzinach a drugi dwa tygodnie po. Się nie obejrzysz a bedziesz biegać za nią. Oby siniakow było jak najmniej

    OdpowiedzUsuń
  7. U Nas jest tak samo ,niuniu 7 czerwca skończył roczek i chodzi,wstaje i sam idzie,przewraca się jeszcze ,ale pierwsze kroczki samodzielne już są ...też szukam bucików odpowiednich dla niego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To u Was szybciej :)
      Lili póki co nie chce się puścić, ale to co niech będzie w pełni gotowa :)
      Całusy :*

      Usuń
  8. Maryśka skończy teraz 10 miesięcy i zaczyna chodzić, biorąc pod uwagę, że jest BARDZO ruchliwym dzieckiem to każdy lekarz nam mówił, że ten dzień bardzo szybko przyjdzie. Wczoraj kupiliśmy pierwsze buty. Firmy Emel bo z tego co wiem to są najlepsze. Te pierwsze buty są naprawdę bardzo ważne i chyba lepiej wydać na to niż później na ortopedę :) ale zdań jest tyle ile Mam :) My jesteśmy w dobrej sytuacji bo w naszej miejscowości jest producent i z rabatem zapłaciliśmy 140zł. Rozmiar 19 więc jest jeszcze zapas, ale to nie przeszkadza bo bucik bardzo dobrze trzyma się na stopie :) Pozdrawiam i gratulacje dla Córci! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maryśka idzie jak burza :)
      Brawa dla niej :)
      Fajnie z tym rabatem :)

      Usuń
  9. Gabi zasuwa za jedną rękę. Zrobiła parę samodzielnych kroczków, ale narazie jest bardzo ostrożna. Jak wiesz ma 11 miesięcy. Mam nadzieję, że już niedługo zacznie chodzić :) Kręgosłup co prawda ma się lepiej odkąd chodzimy za jedną łapkę, ale i tak to jest męczące. My mamy emele trzewiki i sandałki. Jakość wykonania i to jak mała zasuwa są warte tych 100zł. Pamiętaj tylko, że bucik musi być idealnie dopasowany do Lilki. Powodzenia dziewczyny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lili się jeszcze boi za jedną rączkę :)
      U nas kręgosłup nie doskwiera, bo Lili rzadko tak chodzi. Biorę ją od czasu do czasu :)
      Jakie butki byśmy nie kupili to na pewno pojedziemy z Lili do sklepu, żeby przymierzyć.
      Całuski :*

      Usuń
  10. Kochana Lena przy meblach i za rączki śmigała od pół roku, a samodzielnie tak na prawdę zaczęła dopiero dziś więc reguły nie ma. Co do tańszych bucików to polecam befado, ale wzornictwo bardzo odbiega od emela. U nas jest sklep gdzie idzie kupić emele do 100 zł, ale na Lene niestety za szerokie bo ma bardzo wąską stópkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tanio u Was te Emelki :)
      Pozazdrościć :)
      Lenka to już w ogóle ekspert w chodzeniu :)

      Usuń
  11. Nasze pierwsze tup tup było na 9 miesięcy, a zaczął chodzić gdy skończył 15 miesięcy. Pierwsze buty w naszym przypadku były Clarksy seria do nauki chodzenia, potem mieliśmy Bartki na zimę i coś tam w nich potuptał, potem kupiłam w ccc butki fajne wyglądały jak Emelki. Proponuje pójść i zmierzyć - kupić i tak musisz z miękką podeszwą i szerokimi czubkami na początek. Ale jeśli macie trawkę to najlepiej puszczać bez butów na trawę i piasek a jak się rozchodzi kupić butki ;) No i radze kupować jednak skórzane bo my się pokusiliśmy na Naturino materiałowe - synek ma poobcierane na zgięciach w kostkach i ciężko się teraz to goi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, na pewno będziemy kupować osobiście i mierzyć.
      Teraz myślę nad Lasocki Kids, właśnie w CCC :)
      Do Bartka pewnie też zajrzymy :)
      Dziękuje bardzo :*

      Usuń
  12. O to podobny etap chodzenia jak Kajeczka. :-)
    My kupiliśmy na początku sandały Befado ale zmieniliśmy ostatecznie na takie lepszej jakości sandały Bartka. Pasują nam, są dość sztywne, ale my takie wolimy (dość sztywne ale nie za sztywne). Niestety cena Bartka to ok. 140 zł. Emelki bardzo mi się podobają, ale u mnie nie ma gdzie kupić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I zgadzam się, że lepiej kupić buciki ze skórki, a w każdym razie mamy zarówno ze skórki jak i z materiału i te pierwsze są jak niebo do ziemi wobec tych drugich.
      PS. Zapraszam Cię na rozdanie u nas :)

      Usuń
    2. Dziękuję Ci Kochana :)
      No właśnie słyszałam ostatnio, żeby nie kupować, aż za sztywnych :)
      Mam nadzieję, że nie będzie źle :)

      Usuń
  13. U nas na razie trampeczki są (za 40 zł) i chcę kupić sandałki. Zgodnie z obecnymi zaleceniami, coś nie zapinanego przy kostce, tylko niskie i takie, które się wyginają... Ja jestem zakochana w bobux'ach. Naturalnie dopiero na jesień, żeby to były buciki na dłuższy czas, albo może wtedy też znajdę coś tańszego... Na zimę za to się postaram i poszukam porządniejszych... Zosia zaczęła pierwsze kroki robić dwa dni przed roczkiem, a teraz to jej się tak spodobało, że w kółko podchodzi do stołu, wstaje i idzie do nas. Upada, wraca do stołu itd :) (myślę, że stąd jej gorszy nastrój, układa sobie w głowie to chodzenie). No i dzisiaj, to już pół pokoju przechodzi :D jakieś 10 kroków i udaje jej się zakręcać :D A nic nie wskazywało na to, że już "się puści"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała Zośka :) :)
      Nie słyszałam o Boubux'ach, ale chętnie później popatrzę to co za buciki :)

      Usuń
  14. Widać radość w jej oczach! Mój G pierwsze samodzielne kroki stawiał jak skończył 10 miesięcy.

    Pozdrawiam
    Karolina z zyj-kochaj-tworz.blospot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Brawo, brawo i jeszcze raz brawo dla Lilki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetnie! Mój synek w zeszłym tygodniu skończył roczek i też tak jak Lilka pomyka. Ostatnio zaczął się uczyć chodzić trzymając się tylko jedną rączką. Nie ukrywam, że chciałabym aby już samodzielnie chodził, bo kręgosłup daje mi się trochę już we znaki :-)
    Co do butków polecam Ci befado (mamy 2 pary i jesteśmy zadowoleni) oraz attipasy (tych akurat nie mamy, ale wiele koleżanek sobie je ceni).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas nadal strach przed chodzeniem za jedną rączkę :)
      Dziękuje :) O tych drugich poszukam na pewno :)

      Usuń
  17. Pierwszymi Mikołajowymi butami były emelki - zaufanie do marki wygrało z ceną. Ale nie oszukujmy się, stópka rośnie szybko, więc niedługo się nimi nacieszył... Zaczął chodzić gdy miał 12,5 miesiąca :)
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie o to mi chodzi :)
      Więcej mogę wydać na buciki, ale to na te późniejsze.

      Usuń
  18. polecam buciki firmy Kornecki..mój syn zaczął chodzić w wieku 11 miesiecy

    OdpowiedzUsuń
  19. Do naszych pierszych kroków jeszcze wiele miesięcy ale jak patrzę na Twoje zdjęcia to wprost nie mogę się tego doczekać :)
    muszę poćwiczyć mięśnie pleców :P żeby nie pękł mi kręgosłup :P
    Pozdrawiam M&O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nam ból pleców nie doskwiera, bo nie chodzimy tak za często :)
      Lili nie wymusza tylko ja jej czasem robię niespodziankę i chwytam za rączki :)

      Usuń
  20. Ale Lili pędzi ;) Już lada chwila będzie sama śmigać wszędzie ;))

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale zadowolona! Zanim się obejrzysz to będzie biegać :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Em postawiła pierwsze samodzielne kroki mając 13 miesięcy i zaraz poszła jak burza.
    no właśnie i ja stoję przed wyborem butów...
    te co mamy po Em są brązowe, typowo jesienne, a jak H zacznie chodzić jeszcze w lato, to takich nie ubiorę, a nie chcę właśni wydać majątku.
    ale jestem najbardziej właśnie do Emelków przekonana. myślę o jakiś niebieskich by tez jesienią ew posłużyły.

    OdpowiedzUsuń
  23. ja kupilam dwojke dziewczynki Befado i jest sklep Zdrowa stópka z jednej sandalki kupilam z firmy niemieckie polecam cena kosztowala 100 zl. Teraz one juz wieksze to kupuje befado :) POLECAM

    OdpowiedzUsuń
  24. Julia miała 11 miesięcy jak zaczęła chodzić, a buciki najczęściej kupuję z Elephaten z Deichmanna.

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDY POZOSTAWIONY KOMENTARZ